Co vědí virtuální světy o reálném

Pokládáme za poměrně běžné, že analýza dat ze sociálních sítí dokáže odhalit zajímavé souvislosti v rámci těchto sítí. Některé z nich jsou užitečné, dají se používat například k lepšímu cílení reklamy, jiné jsou alespoň zajímavé a možná čekají na budoucí využití. Nová a znepokojivá je však myšlenka, že podobná analýza má vypovídací schopnost ve vztahu k reálnému světu — že například preference vyjadřované uživateli Facebooku mohou pomoci predikovat výsledky voleb, jichž se samozřejmě účastní celá populace, nejen uživatelé sociálních sítí.

Placený přístup

Tento obsah je dostupný pouze pro předplatitele. Nemáte-li předplaceno, můžete tak ihned učinit a během několika minut budete mít k dispozici spolu s ročním předplatným všechny dosud vyšlé články.

Máte-li předplaceno, přihlaste se prosím (vpravo nahoře) svým uživatelským jménem a heslem, které jste si nastavili při registraci.

Zapomněli jste heslo? Pomoc najdete také vpravo nahoře.

Pokud přece jen chcete pouze tento jediný článek, kupte si jej pomocí jednorázové platby.

Máte-li pocit, že zde něco nefunguje, jak má, můžete nahlédnout do FAQ a/nebo nás kontaktovat.

 
 
© 067, s.r.o.
Děkujeme všem platícím čtenářům! Umožňují nám a našim autorům vytvářet 067 tak, jak dovedeme nejlépe.