8 | 6. 3. 2014

Osobně bych byl raději, kdyby Ukrajina nebyla tématem. Kdyby se z ní stala normální nudná země, o níž není co říci. Jenže věci se bohužel mají jinak. Máme za to, že k obrovské a pochopitelné publicitě ukrajinských událostí máme co užitečného přidat. Analytický komentář Jána Simkaniče, kterého tímto vítáme mezi autory 067, jsme doplnili nekomentovaným přehledem faktů — kdo je kdo a co se kdy stalo. Snad vám to pomůže v orientaci — holá fakta jsou někdy velice výmluvná. Sestavit časovou osu událostí bylo pracnější i poučenější, než bych očekával.

Zobrazit celý článek.

ilustrace Marta Blanc Jakobcová

Společnost 37signals provozuje známou webovou službu pro týmovou spolupráci zvanou Basecamp, ale také celou řadu nápadů a podnětů týkajících se podnikání, organizace práce a času. Kromě toho vytvořili několik dalších stejně dobrých produktů, jakoby mimochodem vymysleli a dali světu volně k dispozici Ruby on Rails — a také píšou knížky. Zakladatel a CEO Jason Fried je podepsán pod třemi velice známými. První dvě se jmenují Getting Real. druhá Rework (česky vyšla jako Restart) a třetí, nejnovější, se objevila na pultech a ve čtečkách loni. Jmenuje se Remote, česky ji pod názvem Práce na dálku vydává Jan Melvil Publishing a my z ní máme pro vás ukázky dříve, než bude kniha k dispozici.

Přihlásit k účtu, nebo koupit tento článek.

Až budou dějiny za desítky let hodnotit dnešní konflikt na Ukrajině, všem bude jasné, proč k němu došlo, proč se události vyvíjely až na konec příběhu a proč k němu nemohlo nedojít. Ovšem dnes dostanete tolik odpovědí, kolik otázek. Nevyhnutelnou kauzalitu věcí, kterou budou vidět naše děti a vnuci, nevidíme. Ba co víc, co když vlastně žádná opravdová nevyhnutelná kauzalita neexistuje?

Zobrazit celý článek.

Pro každého by to byl splněný sen, ten nejdivočejší sen, jaký se vám kdy zdál. Třiadvacetiletý student Evan Spiegel dostal od slavného a všemocného Facebooku nabídku na odkoupení své firmy. Spolu se svým společníkem Robertem Murphym měli získat tři miliardy dolarů — za podnik, který založili pouhé dva roky předtím a který dosud nevydělal ani haléř. Byl to tak závratný návrh, že se dostal do médií po celém světě, i do těch, jejichž čtenáři se nijak nezajímají o internetový byznys. Důvodem publicity nebyla jen samotná nabídka, ale hlavně reakce na ni. Oba studenti ji totiž odmítli s tím, že je příliš nízká.

Přihlásit k účtu, nebo koupit tento článek.

 
 
© 067, s.r.o.
Děkujeme všem platícím čtenářům! Umožňují nám a našim autorům vytvářet 067 tak, jak dovedeme nejlépe.